Filmy kłamstwo, pisarstwo

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje kłamstwo, pisarstwo. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Amerykanin Jack (Adam Goldberg) i Francuzka Marion (Julie Delpy) tworzą udany i nowoczesny związek. Jednakże podróż do Paryża, gdzie mieszka szalona rodzina Marion, sprawia, że związek pary przechodzi duży kryzys. Jack czuje się zagubiony pomiędzy ekscentrycznymi znajomymi narzeczonej, przyszłą teściową, która miała romans z gwiazdą rocka oraz zamachowcem, który podkłada bomby w komercyjnych restauracjach.
Margaret Tate (Sandra Bullock) jest szefową, która staje się dla pracowników koszmarem. Pracuje w Nowym Jorku, nie jest jednak Amerykanką lecz Kanadyjką i grozi jej deportacja. W wyniku spontanicznej decyzji zmusza swojego asystenta Andrew Paxtona (Ryan Reynolds) do ślubu. Andrew nie jest jednak skory do pomocy po usłyszeniu o karze więzienia, która może go czekać za oszustwo. Czy jednak zgodzi się? Jak oboje przetrwają podróż w rodzinne strony chłopaka na Alaskę?
Melissa McCarthy w rzadkiej dramatycznej roli błyszczy i fascynuje jako odnosząca niegdyś sukcesy homoseksualna pisarka Lee Israel. Autorka dobrze sprzedających się biografii wielkich i sławnych gwiazd Hollywood. Niestety, dobra passa nie trwa w jej przypadku długo i w latach osiemdziesiątych zapomniana, samotna i zgorzkniała, a co najważniejsze zupełnie spłukana – wpada na pomysł podrabiania listów napisanych rzekomo przez wybitnych pisarzy. W całym procederze pomaga jej sprytny przyjaciel gej – Jack (doskonały Richard E. Grant), dzielnie sekundując w kolejnych szwindlach. Jak się okazuje, bohaterka odnajduje intratną niszę, ale sprawą po jakimś czasie zaczyna interesować się FBI.


Bezdroża

6,8
Dwóch dojrzałych przyjaciół, po trzydziestce z okładem, Miles (Paul Giamatti) i Jack (Thomas Haden Church) wyrusza w podróż po kalifornijskich winnicach. Delektując się najlepszymi winami, poznają jednocześnie smak samotności, niespełnionych marzeń i kaprysów losu.
Młody, inteligentny i niedoświadczony autor wystawianych na Broadwayu sztuk Barton Fink przybywa w 1941 do Hollywood, gdzie na zlecenie despodycznego magnata filmowego ma napisać scenariusz dla trzeciorzędnego filmu o zapaśnikach. Przeżywa on niemoc twórczą podczas desperackiej próby sprawdzenia się w gatunku twórczości, do którego nie ma żadnego stosunku. Musi też uznać wyobcowanie w kontakcie z pospolitą kulturą mieszczańską, z którą właściwie czuje się związany. Urozmaicenie przynosi mu znajomość z nieco maniakalnym, ale przyjaznym lokatorem z sąsiedniego pokoju. Kiedy później okazuje się, że jest on wielokrotnym mordercą, Barton Fink zostaje wplątany w niebezpieczne wydarzenia, z których z trudnością uchodzi z życiem.
Dziennikarka Rebecka dowiaduje się, że jej mąż miał niegdyś romans z jej matką, Becky. Wkrótce dochodzi do tragedii i mężczyzna zostaje zamordowany.

Bliżej

7,1
Błyskotliwa, romantyczna i zarazem niebezpieczna historia miłosna o przypadkowych spotkaniach, niespodziewanych i gwałtownych namiętnościach, pociągu i zwykłych zdradach. Bliżej, stanowiący adaptację nagrodzonej sztuki teatralnej Patricka Marbera, jest historią czwórki nieznajomych, których losy przypadkowo splatają się ze sobą.
Listopad 1984 r., Izba Zatrzymań Hohenschönhausen. Kapitan Gerd Wiesler (Ulrich Mühe) skutecznie i bezlitośnie przesłuchuje więźnia podejrzanego o pomoc przyjacielowi w ucieczce z kraju. Wiesler nagrywa przesłuchanie, żeby zaprezentować metody używane dla pozyskania zeznań jako przykład swoim uczniom w Wyższej Szkole Stasi. Na premierze sztuki Georga Dreymana (Sebastian Koch), Wiesler ma okazję obserwować autora i odtwórczynię głównej roli, piękną aktorkę Christę-Marie Sieland. Wkrótce Anton Grubitz (Ulrich Tukur), zarządzający Departamentem Kultury w Stasi, wyda Wieslerowi rozkaz prowadzenia stałego nadzoru nad pisarzem, którego minister Hempf (Thomas Thieme) podejrzewa o nielojalność wobec Niemieckiej Socjalistycznej Partii Jedności.
Ekranizacja futurystycznej powieści A. Burgessa opowiada o amoralnym punku, który poddany zostaje praniu mózgu i zmienia się w porządnego obywatela, by w finale znów stać się tym, kim był na początku. Kubrick zrealizował porywającą przypowieść moralną opartą na niezapomnianych obrazach, niezwykłych zbitkach muzycznych i fascynującej nowomowie, którą posługują się Alex i jego kumple.
Film przedstawia losy małżeństw: Alfie'go (Anthony Hopkins ) i Heleny (Gemma Jones) oraz ich córki Sally (Naomi Watts) i jej męża Roy'a (Josh Brolin). Pokazuje jak ich pasje, ambicje i niepokoje, prowadzą do kłopotów i zawrotu głowy. Po tym jak Alfie zostawia Helenę, aby gonić za utraconą młodością i spotyka się z call-girl Charmaine (Lucy Punch), Helena poddaje swoje życie radom szalonej wróżki. Nieszczęśliwa w swoim małżeństwie Sally zadurza się w Greg'u (Antonio Banderas (I)) właścicielu galerii, w której pracuje, a Roy czekając na odpowiedź w sprawie swojego ostatniego rękopisu, poddaje się spojrzeniom tajemniczej kobiety, która obserwuje go z pobliskiego okna.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…