Filmy zdrada, palenie papierosa, relacja mąż-żona

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje zdrada, palenie papierosa, relacja mąż-żona. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Grupa kobiet planuje zakłócić konkurs piękności Miss World w 1970 roku w Londynie.
Stig i Marta grają na skrzypcach w tej samej orkiestrze. On chce iść z nią do łóżka a ona chce czegoś więcej. Pomimo jego egoizmu w końcu mężczyzna zakochuje się. Rozmawiają o małżeństwie, kiedy okazuje się, że Marta jest w ciąży. On jest zły. Dziecko będzie kolidować z jego życiem osobistym i karierą. Kłócą się zawzięcie, ale i tak wszystko kończy się małżeństwem. Na początku są szczęśliwi, ale w końcu Stig bierze sobie kochankę, zimną dziewczynę, która wyszła za mąż za starca...
Dla nowego komisarza Saint-Malo, mordercą i gwałcicielem 10-letniej dziewczynki jest René (Jacques Gamblin), jej nauczyciel rysunku. Ten, przygnębiony i niepełnosprawny po ataku, stracił inspirację. Jego ekstrawertyczna żona Vivianne (Sandrine Bonnaire) zostaje chwilowo uwiedziona przez Desmota (Antoine de Caunes), przeciętnego, znanego intelektualistę z towarzystwa. Małżonkowie zapraszają Desmota na pijacką kolację. René odwozi Desmota do domu. Ten ostatni zostaje znaleziony martwy w skałach w pobliżu jego domu...


Kobieta w depresji po dwóch nieudanych małżeństwach, postanawia wrócić do rodzinnego miasta i znaleźć szczęście u boku jej byłego chłopaka. Niestety okrucieństwo i manipulacja jego matki są przeszkodą dla ich szczęścia. Aby zapobiec ich małżeństwu kobieta udaje atak serca, ale kończy się ta mistyfikacja prawdziwą jej śmiercią. Para pobiera się, ale szczęście męża zakłóca pamięć o śmierci matki. Samotna żona wtedy rozpoczyna romans z francuskim pisarzem. Gdy mąż znajduje ich w pokoju hotelowym...
Demirkubuz wciela się w rolę Ahmeta, filmowca ze Stambułu, który planuje przenieść na ekran własną interpretację "Zbrodni i kary" Dostojewskiego. Bohater filmu przeżywa podwójną niemoc: rozsypuje mu się nie tylko scenariusz filmu, ale i małżeństwo. Widzimy, że Ahmet wyraźnie prowokuje ten rozpad. W jego relacjach z kobietami czuć lęk i sztucznie wymuszony dystans. Brak zaangażowania w cokolwiek pozostaje w kontrze do żarliwych emocji, jakich dostarcza powieść rosyjskiego pisarza. Ahmet pragnie tchnąć więcej życia w powstający opornie film. Angażuje do roli Raskolnikowa młodego włamywacza, który pewnej nocy zakrada się do bloku, w jakim mieszka reżyser. Rozdźwięk pomiędzy życiem, a wydumanymi ambicjami jest głównym problemem bohatera, który w swoich filmach (ale również swoich przyjaźniach i miłościach) ucieka od siebie, forsując idealistyczne, nieprzystające do życia wyobrażenia.
Od dzieciństwa François (Jalil Lespert) poświęcił swoje życie drewnu. To z drzew lasów Jury, które zna lepiej niż ktokolwiek inny. Razem z żoną Noémie (Mélanie Doutey) prowadzi rodzinny tartak i oboje marzą o tym, by mieć dziecko. Lecz bez powodzenia. Teraz François spotkał Patricię (Louise Bourgoin), która właśnie przeprowadziła się w ten region. Rozpoczyna namiętny romans. Patricia bardzo szybko zachodzi w ciążę...
Film opowiada o życiu małej żydowskiej grupy gangsterów żyjących w Nowym Jorku i obejmujących ponad czterdzieści lat ich przestępczej działalności. Niepowodzenia, zawody miłosne, handel narkotykami i prohibicja – to ich codzienne życie. Z jednej strony mechanizm działania wielkiego biznesu, przemoc i krew, z drugiej zaś ich normalne pozaprzestępcze funkcjonowanie w rodzinie oraz smutna nostalgia o zmarnowanych życiorysach i wiecznie nieosiągniętej miłości…
Tajne stowarzyszenie, organizacja przestępcza o nazwie "Wampiry" terroryzuje Paryż. Mnożą się porwania, rozboje i zabójstwa. Metody działania policji są przestarzałe. Dziennikarz Philippe Guerande (Édouard Mathé) pracuje w gazecie światowej i właśnie jego przełożeni wysłali do zbadania zbrodni.
Perypetie policjantów pracujących na 13 posterunku. Są oni niezdarni i pechowi.
Film, nagrodzony Oscarem przez Amerykańska Akademię, który powstał w oparciu o słynną powieść Güntera Grassa pod tym samym tytułem, portretuje mieszkańców Gdańska – Polaków, Niemców i Kaszubów – na tle historycznych wydarzeń pomiędzy rokiem 1924 i końcem II wojny światowej. Bacznym obserwatorem owych zdarzeń jest Oskar Matzerath, nad wiek rozwinięty chłopiec, którego świat dorosłych napawa sceptycyzmem i niechęcią. Nie chcąc stać się jego częścią, w dniu trzecich urodzin postanawia, że nie będzie dalej rosnąć. Z okazji urodzin rodzice kupują mu blaszany bębenek, który odtąd będzie jego nieodłącznym towarzyszem. Głośnym bębnieniem i przenikliwym wrzaskiem chłopiec potrafi kruszyć szkło, tym samym protestując przeciwko braku zainteresowania i kłamstwom dorosłych.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…