Filmy samotność, relacja matka-syn, rozwód

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje samotność, relacja matka-syn, rozwód. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Gertrud zostaje porzucona przez męża po 20 latach małżeństwa. Po rozwodzie obrażona i nieszczęśliwa opuszcza swój dom i wynajmuje pokój. Syn właścicielki próbuje pomóc oswoić się naszej bohaterce z samotnością...
Jerry Maguire jest cenionym agentem sportowym. Ma wszystko: sławę, pieniądze, piękną dziewczynę i wielu dochodowych klientów. Chociaż ma to wszystko, coś w nim jednak pęka. Publikuje manifest, w którym krytykuje pogoń za pieniędzmi i posiadanie nadmiernej liczby klientów. W wyniku tego czynu traci wszystko co miał. Zostaje przy nim tylko jeden klient, szalony gracz rugby Rod Tidwell i nowo poznana dziewczyna Dorothy, która samotnie wychowuje małego synka.
Terry Gannon Jr. (Maggie Lawson) była wschodzącą gwiazdą softballu do czasu zajścia w ciążę, przez co straciła stypendium. Po niedługim czasie rozstała się także z mężem. Niedawno wraz z synem wprowadziła się do swojego ojca, który całe życie wychowywał ją na typ męskiego twardziela. Nieoczekiwanie Terry zostaje trenerką baseballowego zespołu nieudaczników w szkole własnego dziecka. Mając świadomość tego, że porywa się z motyką na słońce, prosi ojca o pomoc w wyszkoleniu dzieciaków.


Rozwiedziony Jack Taylor jest wziętym dziennikarzem i ojcem kilkuletniej córki. Rozwiedziona Melanie Parker pracuje w biurze projektów i opiekuje się synkiem. Dzieci mają wybrać się na wycieczkę, ale z winy Jacka wszyscy spóźniają się na umówione spotkanie. Dla wszystkich jest to początek ogromnych kłopotów.

Uzak

7,4
W Uzaku (ostatniej części tryptyku, na który składają się jeszcze Kasaba i Chmury w maju) miejscem spotkania bohaterów Ceylana jest Stambuł. Grana przez Emina Topraka postać młodego mężczyzny, który w poprzednich filmach marzył o ucieczce z prowincji, wreszcie decyduje się na porzucenie rodzinnego miasteczka. Zamierza znaleźć pracę na statku, wyruszyć w podróż, zacząć prawdziwe życie. Swoją przedłużającą się wizytą najpierw zaskakuje, a potem drażni wielkomiejskiego krewnego. Jest nim żyjący samotnie artysta (grany przez Muzaffera Özdemira), odcięty od azjatyckich korzeni. Jemu również przyjdzie rozliczyć się z własnym niespełnieniem. W Stambule pada śnieg. To rzadkie zjawisko. Stambulski śnieg jest gęsty i mokry, spada z nieba wielkimi płatkami na palmy i meczety. Bohater grany przez Topraka traci swój sen o mieście, traci złudzenia, nie udaje mu się bowiem niczego osiągnąć. Miasto go odrzuca. Jest zatopione w mglistej bieli niczym nieistniejąca nigdy Atlantyda. Jest też ruchliwe, wypełnione ludźmi, światłami, przedmiotami, które nie wiadomo do czego służą. Bohater nie znajduje w nim swojego miejsca, ani przestrzeni, która ułatwiłaby mu realizację marzeń. Ambiwalentna, milcząca relacja kuzynów uosabia istotę tureckości, melancholijne rozdarcie pomiędzy tradycją a współczesnością, nadzieją a rozpaczą. Film został poświęcony pamięci Emina Topraka, zmarłego śmiercią samobójczą w grudniu 2002 roku.
Homoseksualny Sean (Sean Hayes) stara ułożyć sobie życie po rozwodzie. Jest to trudne zważywszy, że od niedawna mieszka z nim jego nastoletnia córka. Ale ciężko być pełnoetatowym rodzicem, kiedy ma się despotycznego szefa nad głową, który niemal codziennie każe zostawać w pracy po godzinach. Z pomocą przychodzi mama Seana, lubiąca kontrolować życie syna.
Trzy najlepsze przyjaciółki, które czują się opuszczone w Dzień Matki, jadą do Nowego Jorku, aby zrobić niespodziankę mieszkającym tam dorosłym synom.
Nahid (Sareh Bayat) młoda, rozwiedziona, mieszka sama ze swoim 10-letnim synem w małym mieście nad Morzem Kaspijskim. Według irańskiej tradycji, opieka nad synem powraca do ojca, ale ten zgodził się oddać syna pod opiekę swojej byłej żony, pod warunkiem, że się nie ożeni. Nahid spotka się z nowym mężczyzną, który kocha ją namiętnie i chce ją poślubić.

Klan

3,6
Na czele wielopokoleniowej rodziny Lubiczów stoją dziadkowie, Maria i Władysław. Pani Maria prowadzi aptekę w swoim domu na warszawskiej Sadybie. Pomaga jej córka Elżbieta. Druga córka, Dorota, jest zakonnicą. Starszy syn, Paweł, ceniony chirurg pracuje w szpitalu, a popołudniami dorabia w spółdzielni lekarskiej. Młodszy, Ryszard, jest hydraulikiem. Wraz z żoną Grażyną na próżno marzy o upragnionym dziecku. Wszystkie dzieci i wnuczęta często odwiedzają gościnne mieszkanie dziadków. Na krótko przed siedemdziesiątymi urodzinami seniorki rodowego klanu w domu Lubiczów pojawia się także ich jeszcze jedna córka Monika, od lat skłócona z rodzicami. Czyżby happy end? Nie, już pierwszy odcinek filmu zapowiada wielkie kłopoty.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…